Najczęściej popełniane błędy podczas prowadzenia księgowości firmy

0 Comments

Zdarza się, że przedsiębiorcy decydują się na samodzielne prowadzenie księgowości. Celem tego rozwiązania jest chęć optymalizacji kosztów. Niestety często przedsiębiorcy prowadząc księgowość zapominają o konieczności wdrażania nowych rozwiązań oraz bezpiecznym stosowaniu przepisów Ustawy o Rachunkowości. Wynika to najczęściej z braku odpowiedniej wiedzy na temat prowadzenia księgowości firmy.

Jakie błędy się pojawiają w księgowości prowadzonej przez właścicieli firm?
– błędy merytoryczne;
– niewłaściwe wrzucanie w koszty uzyskania przychodu niektórych wydatków; 
– rozliczanie wydatków w nieodpowiednich okresach;
– nieterminowe składanie deklaracji;
– zbyt krótki okres przechowywania dowodów księgowych;
– błędy w rozliczeniu VAT;

Jak uchronić się od zaległości księgowych oraz błędów w księgowaniu? Najkorzystniejszym rozwiązaniem jest decyzja o współpracy z biurem rachunkowym. Przedsiębiorca korzystający ze specjalistycznych usług może prowadzić biznes i nie przejmować się obowiązkami podatkowymi i księgowymi.