Właściciele firm często na początku prowadzenia firmy decydują się na samodzielne wypełnianie obowiązków księgowych i podatkowych. Zdarza się, że ten sposób „oszczędności kosztów” skutkuje błędami w księgowaniu, nieterminowym wypełnianiem obowiązków oraz zaległościami księgowymi. Okazuje się, że współpraca z biurem rachunkowym jest niezbędna dla przedsiębiorców, którzy chcą skupić się na rozwoju działalności oraz wdrażaniu nowoczesnych rozwiązań w oparciu o solidne informacje o sytuacji finansowej podmiotu.

Przed podpisaniem umowy z biurem rachunkowym warto przeanalizować kilka istotnych elementów, które pomogą podjąć właściwą decyzje. Na co warto zwrócić uwagę? Jak wybrać dobre biuro rachunkowe?

1. Doświadczenie – pozwala nam sprawdzić czy specjaliści biura rachunkowego posiadają wiedzę z zakresu obowiązujących przepisów oraz czy potrafią zastosować korzystne rozwiązania optymalizacyjne
2. Odpowiedzialność za popełnione błędy – warto zdecydować się na współpracę z biurem, które ponosi odpowiedzialność za błędy w księgowaniu lub w nieterminowym wypełnianiu obowiązków księgowych
3. Możliwość współpracy przez Internet – prowadzenie księgowości online jest wygodną opcją zarówno dla specjalistów biura rachunkowego jak również dla przedsiębiorców
4. Stały kontakt z działem księgowych – prowadzenie firmy często budzi wątpliwości, więc warto sprawdzić czy księgowi oferują pełne wsparcie dla przedsiębiorców

Istotnie należy zaznaczyć, że ciekawą opcją dla właścicieli firm jest również biuro rachunkowe, które oferuje PROGRAM DO WYSTAWIANIA FAKTUR. Przedsiębiorcy otrzymują dodatkową pomoc w zakresie wystawiania faktur.