Często pytają nas Państwo co zrobić, jeśli np. artykuły biurowe zostały nabyte w najzwyklejszym supermarkecie, a ich zakup został udokumentowany jedynie paragonem bez NIP-u nabywcy. Większość z Państwa nie posiada informacji odnośnie tego czy owe zakupy podanych za przykład materiałów biurowych, można wpisać do firmowej księgi podatkowej.

Okazuje się bowiem, że TAK.

Zgodnie z tym, o czym informuje nas § 11 ust. 3 pkt 1 znajdujący się w rozporządzeniu Ministra Finansów, podstawę do dokonania wpisu w księdze są głównie faktury, faktury VAT RR, rachunki oraz dokumenty celne, które zostały wystawione zgodnie z planem. Jednak w ściśle określonych przez prawo sytuacjach, wpisu można dokonać na podstawie otrzymanego paragonu.

Zgodnie z tym, co zostało napisane powyżej, udokumentowane paragonem, mogą być:
– wydatki, które firma poniosła poza granicami Polski na zakup paliwa i olejów,
– zakupy dokonane w jednostkach handlu detalicznego materiałów, środków czystości, BHP oraz materiałów biurowych.

Zatem na podstawie tego zapisu, przedsiębiorcy mają możliwość, aby zakup wspomnianych już na początku materiałów biurowych, wpisać do księgi rachunkowej w kolumnie 13, a więc „Pozostałe wydatki” na podstawie paragonu bez NIP-u.

Jeśli są Państwo zainteresowani zagadnieniami w zakresie firmowej księgowości, zachęcamy na naszą stronę główną!